1.0 Lead/follow concepts

概要

このリードとフォローに関するFAQがどのようにして作られたのか、また貢献した人や著作権について述べています。

対訳

1.0 Lead/follow concepts
   リード/フォローの概念

   用語

   リードの方法とフォローの方法について

   どのようにするとフォロアーは初心者のリーダーを助けて上げられるか

   なにをリードし、なにをフォローするのか

   初心者と踊るのが熟練者にとってどうして重要なのか

   正しい教え方、誤った教え方

___________________________

Dear Dancer,
ダンサー諸氏へ

I hope that you find the following article helpful; I believe it to be full of valuable tips and discussion.
私はこの後に続く記事が皆さんの助けになることを期待していますし、それらが大変価値のある秘訣や議論に満ちていることをしんじています。

I have compiled it from many different sources and it contains many literal quotes from postings on rec.arts.dance.
私は数多くの異なった情報源をもとに一つにまとめましたが、そこにはrec.arts.danceへの投稿からの引用が数多く含まれています。

It is LONG, but by no means complete.
それは大変長いものですが、完成されたものでは全然ありません。

If there is anything you would like to add, please email it to me! Also, if you learned something by reading this, let me know.
もし皆さんがこれに付け加えたいものがあればメールでご連絡ください。またこれらを読んで何かを習得することができたらお知らせください。

I always appreciate hearing from anyone who uses it.
私は誰であれ、このFAQを使った人からご連絡いただくことをいつも感謝することでしょう。
___

This file can be obtained in a number of ways. The html version is at http://www.math.ucla.edu/~eijkhout/lead_follow/faq.html There is a PostScript version at ftp://math.ucla.edu/pub/eijkhout/dance/leadfollow.ps Finally, the flat ascii version is at ftp://ftp.std.com/nonprofits/dance/topics/lead-follow-discussion.txt

___

Since 1991, the following people contributed to this discussion/file:
1991年以来、以下の方々がこの議論/ファイルに貢献していただきました。

tama注:以下省略。全部で140人以上

Konstantinos Agouros, Scott Allen, Bruce Anderson, Rick Anderson, Eric Anderson, LA(scubadance@aol.com), Les Aquino, Mike Armstrong, Libby Baker, Mark Balzer, Ron Bass, Sheena Beaverson, Phyllis Bennet, Lani Bertino, Skippy Blair, Mark J. Bobak, Albert Boulanger, Andy Bouman, Glenn Braunstein, Eric Brennan, Reid (Turtle) Alyn Brennen, Laurie Brown, Bernhard Burger, Cheri Burk, Vanessa Calvin, Linda Chanda, Lawrence C. Chen, Charlie J. Coats, Jr., Dave Coffman, Michael M Cohen, Roy Conley, Enio Cordoba, Danny Cornett, Scott Cousens, Ron Daves, Emily Denton, Ann Detsch, Warren J. Dew, Rahul Dhesi, Don Deyne, Dorothy Drennen, Jay Dusenbury, Elizabeth Earhart, Victor Eijkhout, Dan Eshner, Keith (kflatt@usit.net), Jody Frease, Renee Gallagher, David M Gambs, Mary Gastil, Tim van Gelder, Stan Graves, Robinne Gray, Arthur Greenberg, Carl Hage, Kris Hagerty, Jamie Hanrahan, Bill Harwood, Marni Holcomb, Jochen Hollmann, Jennie Holmes, Matthew Hutcheson, Joseph E. Huesmann, Icono Clast, Jerry (jerryct@aol.com), Peter Kacandes, Travis Kershner, Jeff Kletsky, Charles Koeppen, Glen Kohler, Kara Kruse, Ellen Lamel, Linda Lane, Bill Lapworth, Jon Leech, Barry Leiba, George Lindholm, Ching Liu, Ted Llewellyn, Victor Lukas, Jon Lyons, Michael Malak, mike (madles@aol.com), Pete V. McCracken, Bart McJunkin, Emily Mechner, Mark M Mehl, Shahrukh Merchant, Sherri Mertle, Christopher Meyer, Roger Miller, Brent Morgan, Richard Moroney, Andrew Morse, Craig Mowrey, Shawne Neeper, Mark Newman, Ronald H. Nicholson, Jr., Bob Norton, Deborah Statler Owens, Rich Parker, Laura Fiona Pearson, Greg Pelts, Judy Pritchett, David Raines, R. Bruce Rakes, Debbie Ramsey, H Leon Raper, Gary Rappl, Peter Renzland, David Rhodes, Stepan Riha, George Ryan, Andre Gene Samson, Horst Severini, Mark Sheldon, Bill Sherman, Kathie Sindt, Joe Slater, Dave Smart, Smcnyb (smcnyb@aol.com), Michael W. Smith, Jim Starr, Mata Stevenson, Linda Stringer, Dr. Richard Stroll, Chip Sumner, Matyas Sustik, Lee M. Thompson-Herbert, R. Mayo Tsuzuki, Donald Uher, Thom W.(Fantango+@aol.com), Mike Wachal, Dennis Waite, Lynn Warner, Joe Way, Sy Weiner, Karen White, Yllen, Bruce York, Gail Zacharias and many others.

___

When I first started this compilation, it was to be solely for my own use, and so I didn't keep a list of contributors.
最初に私がこの編纂を始めたとき、単に私自身のためのもので、そのため貢献して頂いた方のリストを残しておりませんでした。

If you see something in here that you wrote, email me at m-balzer@uiuc.edu and I will gladly include your name in this list of contributors.
もし、あなた方が書いた記事を見つけられた方はメールでご連絡ください。喜んであなたのお名前をこのリストに加えさせていただきます。

___

All material preceded by an asterisk, including the general format, is taken with permission from Matthew Hutcheson's copyrighted "Leading and Following Tips"
アスタリスク(*)で囲まれているすべての部分は、"Leading and Following Tips"からの引用によるものであり、著作権を持つMatthew Hutchesonの許しにより使用した。

Mark Balzer m-balzer@uiuc.edu 12/25/95

原文

出所:

1.0 Lead/follow concepts

Dear Dancer,

I hope that you find the following article helpful; I believe it to be full of valuable tips and discussion. I have compiled it from many different sources and it contains many literal quotes from postings on rec.arts.dance. It is LONG, but by no means complete. If there is anything you would like to add, please email it to me! Also, if you learned something by reading this, let me know. I always appreciate hearing from anyone who uses it.

Since 1991, the following people contributed to this discussion/file: Konstantinos Agouros, Scott Allen, Bruce Anderson, Rick Anderson, Eric Anderson, LA(scubadance@aol.com), Les Aquino, Mike Armstrong, Libby Baker, Mark Balzer, Ron Bass, Sheena Beaverson, Phyllis Bennet, Lani Bertino, Skippy Blair, Mark J. Bobak, Albert Boulanger, Andy Bouman, Glenn Braunstein, Eric Brennan, Reid (Turtle) Alyn Brennen, Laurie Brown, Bernhard Burger, Cheri Burk, Vanessa Calvin, Linda Chanda, Lawrence C. Chen, Charlie J. Coats, Jr., Dave Coffman, Michael M Cohen, Roy Conley, Enio Cordoba, Danny Cornett, Scott Cousens, Ron Daves, Emily Denton, Ann Detsch, Warren J. Dew, Rahul Dhesi, Don Deyne, Dorothy Drennen, Jay Dusenbury, Elizabeth Earhart, Victor Eijkhout, Dan Eshner, Keith (kflatt@usit.net), Jody Frease, Renee Gallagher, David M Gambs, Mary Gastil, Tim van Gelder, Stan Graves, Robinne Gray, Arthur Greenberg, Carl Hage, Kris Hagerty, Jamie Hanrahan, Bill Harwood, Marni Holcomb, Jochen Hollmann, Jennie Holmes, Matthew Hutcheson, Joseph E. Huesmann, Icono Clast, Jerry (jerryct@aol.com), Peter Kacandes, Travis Kershner, Jeff Kletsky, Charles Koeppen, Glen Kohler, Kara Kruse, Ellen Lamel, Linda Lane, Bill Lapworth, Jon Leech, Barry Leiba, George Lindholm, Ching Liu, Ted Llewellyn, Victor Lukas, Jon Lyons, Michael Malak, mike (madles@aol.com), Pete V. McCracken, Bart McJunkin, Emily Mechner, Mark M Mehl, Shahrukh Merchant, Sherri Mertle, Christopher Meyer, Roger Miller, Brent Morgan, Richard Moroney, Andrew Morse, Craig Mowrey, Shawne Neeper, Mark Newman, Ronald H. Nicholson, Jr., Bob Norton, Deborah Statler Owens, Rich Parker, Laura Fiona Pearson, Greg Pelts, Judy Pritchett, David Raines, R. Bruce Rakes, Debbie Ramsey, H Leon Raper, Gary Rappl, Peter Renzland, David Rhodes, Stepan Riha, George Ryan, Andre Gene Samson, Horst Severini, Mark Sheldon, Bill Sherman, Kathie Sindt, Joe Slater, Dave Smart, Smcnyb (smcnyb@aol.com), Michael W. Smith, Jim Starr, Mata Stevenson, Linda Stringer, Dr. Richard Stroll, Chip Sumner, Matyas Sustik, Lee M. Thompson-Herbert, R. Mayo Tsuzuki, Donald Uher, Thom W.(Fantango+@aol.com), Mike Wachal, Dennis Waite, Lynn Warner, Joe Way, Sy Weiner, Karen White, Yllen, Bruce York, Gail Zacharias and many others.

When I first started this compilation, it was to be solely for my own use, and so I didn't keep a list of contributors. If you see something in here that you wrote, email me at m-balzer@uiuc.edu and I will gladly include your name in this list of contributors.

Mark Balzer m-balzer@uiuc.edu 12/25/95

Back to table of contents.

Go to the next section.>1.1 On Nomenclature

This file is part of the lead/follow FAQ list. These are articles compiled from the newsgroup rec.arts.dance by Mark Balzer. Html-isation by Victor Eijkhout, victor at eijkhout dot net. See also the Rec Arts Dance FAQ list Copyright 1996/7/8/9 lies with the compiler, the maintainer and the contributors of various parts.

You may link to this page and make copies for private use in any form, but reproduction in any means, including book or CDROM, is not allowed without permission from the copyright holders.

It goes without saying that the maintainer and compiler of this FAQ take no responsibility for any inaccuracies in the information presented here or for any use or abuse of this information. They are neither a doctor nor a lawyer.

認証パスワード