フロアで踊っていてぶつかりそうになったとき

フロアで踊っていて他のカップルとぶつかりそうになったとき、女性はどのようにして合図しますか?声を出す?、ぶつからないように引っ張る?米国のダンスサイトの記事によれば internationall dance panic signal として知られているのは、「男性の肩をやさしくポンポンとたたく」ことだそうです。本当に国際的に通用するかどうかは責任をもちませんが(笑)。

When you get more than two people out on the dance floor, collisionscan become a problem. So here's another rule of etiquette. Ladies, ifyou see an oncoming couple about to collide into you and your partner,simply tap your partner gently on the shoulder. This is known as the“internationall dance panic signal.” Remain calm! Do not grab on forlife. If you do, you will probably end up startling your partner andcolliding into the oncoming dance team.

認証パスワード